Minä olen tiukasti napsahtanut kiinni. Niin kaikin puolin, kuin se vaan mahdollista voi olla. Ei liiku mikään missään. Paino junnaa, mieli vissiin vielä enemmän... ja lihakset kanssa.

Touhuissani tilasin pari päivää sitten pari jumppavideota, että niillä lähtee, jos ei loskaan jaksa mennä taapertamaan. No, tänään vetäisin sitten illan viimeiseksi (=kaikki muut kuorsasivat jo=kukaan ei nähnyt eikä tullut nauramaan) dvd:ltä puolen tunnin venyttelyn. Netissä dvd:itä etsiessäni näin jonkun version "pilates for dummies", mut miksi, OI MIKSI ei ole olemassa juNppavideoita for fatties?!!

Venyttelyjumpassa kaksi kaunista hoikkaakin hoikempaa naista käänteli itseään sulavasti asentoihin, joista minä muhkuroineni vain haaveilen. Rutina ja natina kävi, napa makasi läskikasan vieressä lattialla, eikä kohdannut piukkana reisiä.. ööö? Mä en oikeasti tiennyt, olisinko itkenyt vai nauranut. Tein vuorotellen kumpaakin. Oma jäykkyys huvitti ja harmitti. Kaksi liiketyyppiä oli kamaluudessa yli muiden. Ne, jossa piti olla polvillaan ja ne, missä selinmakuulla. Polvet huusi hoosiannaa suunnilleen puolen sekunnin jälkeen ja mä en oikeasti voi antaa pään rennosti levätä alustalla kun mun läskipäähän SATTUU kovalla lattialla!! Vaan sinnikkäästi puolituntisen puhisin, vaikka siitä toistuvasti kehoitetusta "kevyestä ja vaivattomasta hengityksestä" ei taida voida samassa lauseessa puhua. Vaan tulihan venyteltyä.

Huomenna Suomipop-jumppa. Siinä tanner varmaan jo tömisee. Pitäsiköhän varoittaa naapureita etukäteen, että nosteleevat kristallit suojaan hyllyiltä että naapurinakka saa hyllyä junppadvd:sä tahdissa?!!