Huomenna ne taas lähtevät maailmaa valloittamaan koulutielle, toka- ja kolmasluokkalaiseni. Isot pojat jo! Tokaluokkalaisen koulu jatkuu saman opettajan johdolla samassa luokassa kuin viimelukuvuosikin. Kaunokirjoitus ja kertotaulu vähän jännittävät. Kolmasluokkalainen vaihtaa toiseen rakennukseen seuraavaksi neljäksi kouluvuodekseen ja saa uuden opettajan. Ja alkaa opetella englantia :) Taisi koulunalkaminen jännittää, sillä meillä oli mukana sukulointireissulla varsinaiset hermoporat, jotka teki useammin kuin kerran mieli jättää tienposkelle istumaan känkkäilyineen ja kähinöineen. Se tarttui neljäveehenkin, joka järjesti myös parhaansa mukaan näyttäviä tänttäyskohtauksia julkisilla paikoilla. AAARRGGHH! Kiva oli kuitenkin nähdä kaikkia sukulaisia viikonlopun aikana!

Mieli on silti ollut tänään surullinenkin - toivon niin, että päivä olisi mennyt niinkuin sen oli tarkoitus mennä. Tärkeät juhlat peruuntuivat sankarin vakavan sairauden uusimisen vuoksi. Hän ja läheisensä ovat ajatuksissani ja kömpelöissä rukouksissani. Kunpa voisin auttaa muutenkin.

Päässä on soinut tänään tämä Maaritin kappale "Lainaa vain"...Sopinee koulunalun irrottautumistunnelmiin...

Sä maailmaani katsot kummallista niin.
Ihmeitäsi etsien sä törmäät valheisiin.
Ja kaikki nuo valheet on juoni aikuisten.
Oi pienokainen, oot lainaa mulle hetken vain.

Lainaa vain, lainaa vain
Oi pienokainen, oot lainaa mulle hetken vain.

Harhaan sua mä ohjaan, teet itse valinnat.
En tahdo tietäs kaventaa, kun nään sun kasvavan.
Sulta opin paljon ja riittää kun muistan sen.
Oi pienokainen, oot lainaa mulle hetken vain.

Lainaa vain, lainaa vain
Oi pienokainen, oot lainaa mulle hetken vain.

Toiveesi kannat maailmaan, ne murtuu kun törmäät ihmisiin.
Nuo muistoissaan kulkee ja tekee ahtaaksi maan.
Ei lapsuuttaan voi elää uudestaan

Mä muistan, kun synnyit, tulit ja huusit niin.
Huudat vielä uudestaan öihin pimeisiin.
Mä toivon, että pärjäät yli yön huomiseen.
Oi pienokainen, oot lainaa mulle hetken vain.

Lainaa vain, lainaa vain
Oi pienokainen, oot lainaa mulle hetken vain.

Alkup.nimi: Child of mine
Sävellys: Carol King
Suom. sanat: Hector